Еволюція сторінки видачі Google

З 2011 року алгоритми Google зазнали 83 великих апдейста і незліченна безліч дрібніших. Жодна інша індустрія не змінюється з такою швидкістю, як просування, а часу наздоганяти пошуковики практично немає. Але якщо проблеми оптимізаторів вам і так добре знайомі, то чого добився Google своїми апдейтами?

Більшість змін алгоритмів залишаються невидимі і невловимі для середньостатистичних користувачів пошуковика. Тим не менш, дрібні зміни в поведінці стають помітніше з плином часу. Більшість навіть не помічає, як перестають цікавитися тільки верхніми строчками пошуку і починають іти трохи глибше у видачу. Завдання оптимізатора - зрозуміти, як черговий апдейт Google вплине на поведінку користувачів і зіграти на випередження.

Маркетингова компанія Mediative задалася питанням - як працювали користувачі зі сторінкою видачі в минулому і як працюють з нею зараз? Для цього вони використовували технологію eye-tracking (стеження за поглядом) на невеликій кількості добровольців. Звіт доступний тут (англійська мова).

У 2005 році SERP сприймався у вигляді трикутника.

Якщо ви не потрапляли в топ-3, то кліків, швидше за все, не отримували взагалі. Користувачі вірили всьому, що показував їм Google, і вважали першу сходинку найкращим результатом за замовчуванням. Погляд притягався до лівого верхнього кута сторінки і плавно переходив на опис сайту. Довгі описи і title сторінки давав користувачам можливість дізнатися більше про сайт перед кліком.

У 2014 році на сторінку видачі дивляться, наче на латинську F.

Тепер користувачі більше уваги приділяють всій видимій частині сторінки, що не фокусуючись тільки на перших рядках. Дослідники вважають, що така поведінка розвинулося через мобільних пристроїв, де сканування контенту частіше проводиться зверху вниз, а не горизонтально. Однак не виключено, що провиною всьому - банальне розростання блоку реклами та відповідна адаптація користувачів до нової позиції реального контенту.

Видно, що з плином часу користувачі почали розуміти, що перше - не завжди краще. Багато здійснювали переходи за першими результатами і знову поверталися у видачу, підтверджуючи цю теорію. З часом у таких користувачів виробилася звичка оглядати кілька результатів, вибираючи найбільш релевантний запитом. Цікаво, що на оцінку зазвичай йде трохи більше секунди - саме стільки часу йде на те, щоб "вицепіть" поглядом кращий результат.

 Ніж дослідження важливо для оптимізатора?

На скріншотах видно, до яких точкам сторінки видачі прикута максимальну увагу користувачів. І саме над цими зонами варто попрацювати, якщо ви хочете отримати переходи.

Опису сторінок не повинні бути набором ключів - за ту саму секунду, що користувач оцінює видачу, немає можливості прочитати весь рядок. Короткий опис і ємний title сторінки будуть більш ефективні з точки зору розвитку, ніж спроби заробити крихітний бонус в ранжуванні за допомогою SEO-описів.

Використовуйте можливості мікророзмітки. Це не тільки корисно для ранжирування, але і дозволяє заволодіти увагою користувача, продемонструвавши йому незвичайний сниппет.

Не ставте хрест на рекламі. Користувачі не ігнорують цей блок, і кліки точно не будуть зайвими. Економія на PPC-реклами схожа на економію на сірниках, особливо для ресурсів, ще не дійшли до першої трійки позицій. Навіть якщо по оголошенням не клацають, його побачать, і ім'я бренду стане більш відомим.

Повернутись до списку

 


 

Є запитання?

Проконсультуйтеся з виниклих питань і отримаєте вичерпну інформацію про свій сайт

Телефонуйте +38 (050) 541-04-58

просування веб сайту.


Комментарии: