Нецільова аудиторія - чи окупає вона себе?

Відомо, що писати контент "для всіх" неможливо - завжди повинна бути якась цільова група користувачів, для яких матеріал і створюється. Але як бути, якщо йдеться про галузь з украй розмитою цільовою аудиторією? Наприклад, туристичне агентство може бути цікаво як топ-менеджерам з високою зарплатою, так і простим інженерам, що нагромадили на відпочинок. Навіть діти можуть призвести батьків на сайт, побачивши цікаві картинки і захоплюючі атракціони на Лендінзі.

Створити портрет користувача не вийде - дуже різні люди користуються туристичними послугами. А значить, доведеться виходити за рамки звичного маркетингу і віщати не тільки на найближчих покупців, а й на потенційних, ще далеких від входу в воронку. Друга група численна, вона ніяк не пов'язана з вами, але у неї є бажання дізнатися що-небудь про послугу, і тому їх увагу впаде і на ваш сайт.

Робота на конкретну ЦА увазі створення контенту на цікаві їй запитання. Робота з більш віддаленими від воронки конверсії користувачами набагато складніше - у них немає чіткого уявлення про те, що вони хочуть знати. Намагаючись охопити тільки першу частку відвідувачів, ви втрачаєте можливість виховати лояльність у другої групи. Це внутрішній розвиток, яке в деяких випадках виправдовує себе, але в більшості інших протипоказано розвивати бізнес. Активний контент-маркетинг повинен залучати байдужих користувачів до бренду, і вже потім культивувати залученість серед постійних відвідувачів.

Хто може стати вашим клієнтом в майбутньому? Не виключено, що підліток, що зацікавився красотами рекламованого міста, зацікавиться й іншим контентом сайту, і у нього не виникне питання, в яке агентство звернутися за путівкою до своєї мрії. Але не менш імовірно, що він забуде про прочитану статті на наступний день і ніколи не звернеться в компанію. Ця невпевненість і відсутність видимого результату заважає правильно оцінювати ефективність маркетингу "на всіх". Працювати на збільшення кількості користувачів, що входять на перший етап воронки, може бути вигідно тільки в перспективі - віддачі можна чекати не раніше, ніж наступного року, а ресурси на це завдання споживаються вже зараз.

Приділіть час створення освітнього контенту. Коли дитина покличе батьків, зацікавившись привабливою іграшкою або пам'ятками міста, буде потрібно щось більше, ніж просто картинка. Дайте інформацію людям, які ще не планували покупку, але можуть внести її в свої плани, і почніть вирощувати клієнтів з нуля самостійно.

Повернутись до списку


Комментарии: