Різноманітність пошукових систем

Користувач, який потрапляє в мережу вперше, не знає, який сайт йому потрібен. Тому створення пошукових систем стало першим етапом розвитку глобальної мережі, необхідним для її існування. Щороку з'являлися нові сервіси з новим підходом до обробки запитів і фільтрації результатів. З часом визначилися явні лідери, частина яких існує і донині. Так хто ж працює на ринку пошукових систем і чим привертає до себе увагу простих інтернет-користувачів?

1. Google

Беззаперечний лідер світового пошукового ринку. Тільки в декількох регіонах, в т.ч. в Росії, знайшлися гідні суперники, які зуміли змістити американського гіганта з першого місця. Пропонує користувачам простий, інтуїтивний дизайн і десятки допоміжних сервісів для більш точного пошуку. Картинки, новини, відео - в індексі Google можна знайти весь інтернет. Тим не менш, через інтернаціональності він поступається в російськомовному сегменті Яндексу, який набагато ефективніше обробляє запити з кирилицею. Однак за будь-якою інформацією, представленою англійською мовою, зазвичай звертаються саме в Google.

2. "Яндекс"

Пошуковик, який зумів відвоювати більше 60% російськомовної аудиторії у Google. Також володіє десятками корисних для всіх користувачів мережі сервісів, через що його часто звинувачують у запозиченні ідей у ​​американського конкурента. Однак кілька унікальних особливостей, начебто агрегатора новин блогосфери, і розширені можливості пошуку музичних творів, говорять про те, що команда сама йде вперед. "Яндекс" трохи слабкіше, ніж Google, при пошуку в іноземному сегменті мережі, але при роботі з Рунетом дає більш релевантні результати. Підтримка регіональних результатів і постійне впровадження нових можливостей в пошукові механізми роблять роботу з "Яндексом" приємною як для досвідчених користувачів, так і для новачків.

3. Baidu

Розвивався на закритому китайському ринку майже 13 років, Baidu впевнено вийшов на світову сцену. Завдяки величезному населенню своєї рідної країни та підтримки корейської та японської мов Baidu набрав критичну масу користувачів і посів друге (після Google) місце за кількістю оброблених запитів. Працювати з китайським пошукачем зараз складно - інтерфейс ще не адаптували під широкого користувача, і тільки програми автоматичного перекладу можуть допомогти розібратися з сервісом. Тим не менш, для пошуку інформації по східній тематиці Baidu підходить краще будь-яких інших пошукових систем - любителям китайської культури на замітку.

4. Yahoo

Довгий час працюючи на старих технологіях, Yahoo сильно відстав від конкурентів. Тільки після зміни гендиректора в 2012 році почалися суттєві зміни в стратегіях і цілі компанії. Сьогодні Yahoo залучає близько 300 млн. Користувачів із США та Північної Америки, переважно - з мобільних пристроїв. Якість пошуку не можна назвати чудовим - Yahoo приділяє основну увагу своїм допоміжним сервісів. Однак майже 6% пошукових запитів усього світу обробляються саме тут, тому скидати з рахунків компанію не варто. У майбутньому Yahoo ще зможе про себе заявити - швидке повернення в топ-4 пошукачів світу після тривалого зниження популярності вселяє надію.

5. Bing

Пошуковик від Microsoft, що зустрічає всіх нових користувачів Internet Explorer. Відрізняється широким спектром допоміжних запитів, доступних для англомовних клієнтів пошукової системи. Чудово справляється з пошуком по довідниках Microsoft, задовільно - з англійським сегментом мережі. Росіяни навряд чи зможуть знайти спільну мову з Bing - якість видачі не йде ні в яке порівняння з "Яндексом". Тим не менш, щомісячна аудиторія пошукача досягає 300 млн. Користувачів, і скидати його з рахунків інтернаціональним компаніям не варто.

6. Mail.Ru

Один з найпопулярніших пошуковиків в 2000-х роках сьогодні навряд чи може вважатися повноцінним пошукачем взагалі. Mail.Ru співпрацює з Яндексом і орендує технології у свого конкурента. Втім, маса напрацьованих за довгий час існування сервісу клієнтів і соцмережа "Однокласники" дозволяють компанії утримувати деяку частку пошукового ринку Рунета і донині. Кожен місяць сервіси Mail.Ru використовують 30 млн. Чоловік, але точних даних по сервісів компанія не надає.

7. DuckDuckGo

Повністю ізольований від зовнішніх факторів пошуковик, що ставить приватність користувачів понад усе. Видача практично не фільтрується - DuckDuckGo дає всю наявну в індексі інформацію, пов'язану із запитом, чи не відсіваючи їх з якихось власним уподобанням. Немає і ніякої пам'яті про користувачів - про персональну видачу мови зовсім не йде. Це дозволяє побачити такі результати пошуку, які б ніколи не з'явилися при роботі з Google або будь-який інший системою, яка збирає інформацію про переваги користувачів і їх особливості. Якщо ви вважаєте, що корпораціям не слід знати про те, чим саме ви цікавитеся, то DuckDuckGo - ваш вибір.

8. Rambler

Як і Mail.Ru, Rambler зволів відмовитися від розробки сучасних алгоритмів ранжирування та індексування, уклавши договір з "Яндексом". Заснований ще у 1996 році Rambler деякий час залишався лідером пошуку по Рунету, але ця популярність його і знищила - поновлення відбувалися надто рідко, а індекс залишався неповним. Сьогодні на портал приходять за іншими сервісами - так, в 2011 році "Рамблер" представив найточніші карти Росії, які обійшли Google і "Яндекс" за якістю. Тим не менш, 2% запитів Рунета досі проходить через цей портал - сила звички старих користувачів занадто велика.

9. Ask

Якщо звичайні пошуковики покладаються на власні алгоритми, вибираючи сайти, які потраплять у видачу, то Ask надає вирішити це самим користувачам. Спостерігаючи за рішеннями відвідувачів, Ask змінює позиціонування сайтів, віддаючи переваги тим, які дали відповідь користувачеві і той покинув сервіс. З точки зору ефективності Ask виглядає приголомшливо - простий інтерфейс і максимально релевантна видача. Тим не менш, із запитами на мовах, відмінних від англійської, пошуковик ледь знаком, тому для користувачів з Росії Ask навряд чи буде цікавий.

10. Nigma

Мета-пошуковик, який використовує видачу відразу декількох пошукових систем і сортує її за своїми уподобаннями. Дозволяє оцінити результати пошуку неупереджено - ніяких регіональних і персональних результатів тут не буде. Сильною стороною Nigma також можна назвати інтелектуальну систему підказок, яка дає відповідь на невеликі запити ще до початку пошуку, прямо в рядку введення.

Інтернет налічує сотні пошукових систем, але лише мала їх частина існує і працює сьогодні. Знання актуальних сервісів - запорука зручного і простого серфінгу в мережі. Шукайте і знаходьте!

Повернутися до списку


Комментарии: