Семантичне ядро: базис оптимізації

Для більшості проектів пошукові системи є основним джерелом органічного трафіку, і оптимізація сайту під вимоги цих систем - необхідний крок. Разом з цим проводиться робота над вдосконаленням ресурсу для кінцевого користувача, щоб не просто отримати трафік, а зробити його цільовим. Оптимізація поєднує обидва ці процесу в один, і семантичне ядро ​​(СЯ) стає основою всього розвитку проекту на найближчий час.

Семантичне ядро ​​- це список фраз або слів, які описують спрямованість ресурсу і всі суміжні тематики. Кожен ключ ядра можна представити як запит, зробивши який користувач може побачити ваш сайт у видачі та отримати на його сторінках потрібну інформацію. У невеликих проектах розмір ядра може досягати сотень позицій, у великих - десятків тисяч.

Просування сайту ведеться на підставі вже готового семантичного ядра, але багато стикаються з труднощами при його створенні. У чому ж проблема?

Де знайти ресурси для семантичного ядра?

Для людини, давно працює у своїй сфері, не важко підібрати кілька основних фраз, що характеризують проект. Але це лише базове наповнення загальними ключами, і для повноти ядра необхідно залучати щось більше, ніж мозковий штурм. З чим же доведеться працювати, щоб просунутися далі?

Яндекс.Вордстат

Статистика пошукових запитів від "Яндекса" надає ряд синонімів із зазначенням їхньої популярності, а також дозволяє відфільтрувати результат по регіону Росії. З урахуванням високої частки "Яндекса" в російськомовному пошуку, цими даними можна нехтувати - навіть у Google вибірка буде менш репрезентативною. Тут можна знайти безліч незвичайних запитів, про які ви могли забути на першому етапі складання списку - заберіть їх, якщо, звичайно, вас влаштовує популярність.

"Вордстат" підтримує спеціальний синтаксис для уточнення запитів. Наприклад, стандартний запит [просування сайтів] буде розбитий на слова, і кожне з них стане ключовим під час пошуку. Ви отримаєте сумарну статистику популярності слів "просування" і "сайти", але не популярність фрази.

Додавши лапки навколо фрази, яку потрібно шукати цілком, ви відсіється значну частину "сміттєвих" ключів:

Для більшої точності можна використовувати оператор "!", Який змусить "Вордстат" шукати слово в тій формі, в якій воно використано в запиті. За замовчуванням пошук проводиться по всіх словоформам - будьте обережні. І не забувайте вказувати регіон, якщо ви не працюєте по всій Росії - в іншому випадку помилок не уникнути.

Google AdWords Key Planner

Інструмент від Google вимагає реєстрації аккаунта, але оплачувати його зовсім необов'язково. Після реєстрації можна відразу перейти до оцінки ключів. Зверніть увагу на кількість налаштувань - "Яндексу" далеко до такої гнучкості. Мінус-слова, регіони, можливість використання баз даних партнерів Google, настроюються фільтри дозволять підібрати максимально релевантні запити, які можна відразу додавати в семантичне ядро.

AdWords пропонує не тільки кількість запитів по конкретному ключу, а й конкуренцію за кожен з них серед рекламодавців. Корисна інформація для тих, хто планує надалі виходити на контекстну рекламу, а також для тих, хто шукає ключі з максимальною віддачею.
Веб-аналітика

Якщо ваш сайт вже функціонує, то впровадження систем стеження від "Яндекса" і Google дозволить вам отримати додатковий список ключів, за якими користувачі знаходять сайт. Серед них часто знаходяться досить незвичайні фрази, які ще не потрапили в ваше ядро. Недоліком веб-аналітики є час - для отримання даних необхідно, щоб скрипти працювали деякий час на "живому" проекті.

Пошукові підказки

При введенні запиту Google і "Яндекс" пропонує набір фраз, якими найчастіше закінчують запит інші користувачі. За допомогою цих підказок можна зібрати величезний обсяг низькочастотних ключів, які взагалі не з'явилися під час роботи з вищеописаними інструментами. У мережі можна знайти програмні рішення, здатні збирати підказки в автоматичному режимі - випробуйте їх.

Знайшлося чимало умільців, які навчилися швидко отримувати інформацію з пошукових систем і продавати її оптимізаторів. Кількість рішень величезне, але ми зупинимося тільки на тих, які добре себе зарекомендували:

    Key Collector
    Маленька програма з величезними можливостями. Використовується оптимізаторами на всіх етапах просування. Вміє підбирати підходящі для семантичного ядра фрази, але кінцевий результат доведеться фільтрувати вручну - навіть найдосконаліші алгоритми можуть помилятися. Key Collector обійдеться в $ 50 за штуку, але, з урахуванням її ефективності, вкладення відіб'ється за лічені дні.

    SpyWords
    Сервіс, що дозволяє шпигувати за конкурентами і стежити за тим, які ключі, покладені в семантичне ядро, просувають вони. Підписка на роботу з сайтом обійдеться в $ 60 або $ 160, залежно від того, наскільки велика ваша потреба в його функціях. Підтримується автоматична генерація семантики. Недоліком SpyWords є вартість - для новачка вона висока, а досвідчені оптимізатори працюють з програмами більш високого класу.

    Semrush
    Професійний сервіс, що спеціалізується на аналізі сайтів. Ідеально підходить для пошуку семантики у конкурентів і збору статистики про технології, використаних для просування. Вартість послуг Semrush починається від $ 70 в місяць, але якість і рівень сервісу високі - навіть новачок зуміє зорієнтуватися в метриках.

    Бази Пастухова
    Популярне у вузьких колах рішення, яке представляє собою бази даних пошукових запитів, викачані безпосередньо з пошукових систем. Відрізняються "високою" ціною - за пакети доведеться викласти від $ 500. Підійде для тих, хто вже набив руку з відсівом ключів, зібраних з "вордстат" або AdWords, і не хоче витрачати час на ручну збірку знову.

Обробка отриманих даних

У семантичному ядрі, зібраному з отриманих за допомогою описаних інструментів фраз, знайдеться чимало запитів, які, насправді, не відносяться до вашого проекту або є занадто загальними. Тому потрібно відфільтрувати результати роботи:
   - позбудьтеся нерелевантних фраз;
   - вирішите, чи будете ви відмовлятися від просування по ВЧ, СЧ або НЧ ключам, і якщо так, то отсейте зайву категорію даних;
   - нові проекти рідко кидають виклик висококонкурентних запитах, але якщо контекстна реклама не є вашим пріоритетним засобом заманювання, то можна залишити їх в ядрі;
   - усуньте запити з ммнус-словами, які роблять запит нерелевантних вашому проекту;
   - розробіть план створення сторінок сайту, на яких будуть просуватися ключовики групами, але не більше 10 позицій на сторінку.

Після обробки ви отримаєте міцне, ефективне семантичне ядро. Воно стане основою для роботи копірайтерів та вебмастера на найближчий час. Якщо не було допущено помилок, то приплив органічних цільових відвідувачів буде помітний неозброєним оком уже незабаром.

Висновок

Семантичне ядро ​​- основа сучасних сайтів. Правильні запити забезпечують цільових відвідувачів, а цільові відвідувачі - це висока конверсія з мінімальним рівнем відмов. Приділіть належну увагу семантиці - і просування стане набагато легше.

Повернутись до списку


Комментарии: