Як поліпшити сніппети вашого сайту?

Сніппет - це короткий опис-анотація сторінки сайту, яка виводиться на сторінці пошукової видачі.
Снипет

Дуже важливо пам'ятати, що просування сайту не можна вважати закінченим, поки на сторінці видачі не з'явились нормальні сніппети. На прикладі вище ми бачимо типову картину: перший сниппет просто жахливий. Єдине, що може хоч якось врятувати його кликабельность - це перше місце і відомий бренд в якості посилання з описом. Але навіть їжаку зрозуміло, що другий сниппет набагато краще, і він явно відтягує на себе всіх, кому незнайомий бренд «Імперія піци».

Отже, сніппети бувають різні, це ми з'ясували. Тепер розберемо, як домогтися від «Яндекса» нормальних описів для вашого сайту.

З чого складається сниппет?

У «Яндексі» він складається з фавікона, посилання з описом, домену (або навігаційних ланцюжків), тексту, контактної інформації та часу оновлення (для новинних сторінок, блогів і сторінок, що містять дату в URL).

У Google сніппети біднішими, вони складаються із заслання з описом, домену та тексту.

Інструкція щодо поліпшення сніпетів

У сніппеті багато елементів, на які можна вплинути, але остаточне рішення залишається за пошукачем. Немає способу гарантовано з першого разу додати в сниппет те, що вам хотілося б у ньому побачити. Ви можете тільки покроково виконати все, що ми опишемо нижче, а якщо результат не задовольнить, то потрібно буде поекспериментувати, і не один раз. Але не засмучуйтеся: краще 90% від ідеалу, ніж 0%.

Ми розберемо доопрацювання сниппета на прикладі «Яндекса», оскільки в цей час саме цей пошуковик дає максимум трафіку, і орієнтуватися при налаштуванні сніпетів потрібно саме на нього.

1. Посилання з описом
У переважній більшості випадків пошуковики беруть для цього посилання початок або частина тега title. Тому тайтли на вашому сайті повинні бути унікальними і містити пряме входження ключового запиту, по якому просувається сторінка. Також їх можна починати з назви вашої компанії (оптимально) або доменного імені сайту (менш вдалий варіант). Довгий title в сниппет поки не пролізе, тому обмежте його 100 символами - враховуючи, що «Яндекс» візьме близько 70, а Google - 60.

Дуже важливо робити тайтли осмисленими. Ні в якому разі вони не повинні являти собою прості списки ключових слів, та ще й з класичними SEO-инфинитивами: «лампочки купити недорого, освітлення кухні купити москва».

Тайтл повинен дуже добре відповідати змісту сторінки, інакше пошуковики можуть відмовитися від нього і підставити у заслання сниппета якусь більш-менш випадкову фразу з контенту.

Хелп «Яндекса» згадує використання спеціальних тегів стандарту розмітки Open Graph protocol. Це менш універсальний спосіб, ніж класичний title, і його варто пробувати в тому випадку, якщо пошуковик чомусь не хоче складати посилання для сниппета на основі тайтла. Нічого складного тут немає: в тег додаємо властивість og: title, content якого і повинен стати посиланням з описом для сниппета.



2. Навігаційна ланцюжок (хлібні крихти)

Корисна штука для великих сайтів, що просувають безліч сторінок.



Тут можна клікнути по «Побутова техніка» і перейти у відповідний розділ. Ось тільки зверніть увагу, що це не має майже ніякого сенсу, оскільки «Побутова техніка» на сайті bosch-home.com - це занадто загальне поняття. Робота не дороблена. Набагато корисніше виглядає навігаційна ланцюжок ось у такому сніппеті:



Найбільш корисні ланцюжка в сниппета, що відповідають на конкретні запити.

Як їх зробити? «Яндекс» вибудовує їх автоматично, якщо структура розділів сайту відповідає структурі URL. Тобто для вищенаведеного прикладу шлях до сторінки повинен бути таким: http://bt-test.ru/goods_catalog/dlya_kuhni_melkaya_tehnika/parovarka/parovarka_vitek_vt-1552/.

Також необхідність вибудовування навігаційних ланцюжків диктує свій підхід до складання title сторінок: вони повинні бути короткими і збігатися з анкорами внутрішніх посилань на сторінку.

3. фавікона (фавіконки)
«Яндекс» показує фавікона (невеликі іконки, які також показують браузери в заголовках вікон і вкладок), і цим обов'язково потрібно скористатися. Сайт без цієї картинки в ТОП-10 «Яндекса» виглядає погано. Повна інструкція по додаванню фавікона є в хелпе «Яндекс.Вебмайстер».

4. Основний текст опису
Цей текст складається або на основі метатега description, або за власним розумінням пошуковика. Найчастіше «Яндекс» вибирає кілька фраз з контенту, які вважає максимально релевантними пошуковому запиту.

Виходячи з цього, можна дати наступні рекомендації:

Починайте description з прямого входження основного ключового словосполучення, по якому просувається сторінка. І, звичайно, складайте його осмислено - нехай дескріпшни будуть такими, якими ви хочете бачити ваші сніппети.
Додайте на початку сторінки невеликий абзац об'ємом 230-240 символів з прямим входженням основного ключового слова (відрізняється від title - дублювання не потрібно!) Тоді з високою часткою ймовірності пошуковики візьмуть у сниппет його, якщо дескріпшн з якихось причин буде відкинутий. Особливо висока вірогідність попадання в сниппет в тому випадку, якщо точне входження буде тільки в цьому абзаці, а в іншому тексті входження будуть неточними і розведеними.
Якщо в основному тексті сниппета ви бачите мішанину ключевиков, а не осмислений і привабливий текст, то подивіться, звідки пошуковик взяв ці слова, і постарайтеся прибрати ці елементи (або «перемістити релевантність» на потрібний абзац).


Порада: дуже багато SEO-програми (Semonitor, SE Ranking, CS Yazzle тощо) дозволяють збирати і переглядати сніппети.

5. Швидкі лінки
Дають відвідувачам можливість перейти відразу в потрібний розділ. Це набагато більш корисна і затребувана функція, ніж навігаційна ланцюжок. Відмінна інструкція по додаванню і редагуванню швидких ссилокесть в хелпе «Яндекс.Вебмайстер».

6. Контактна інформація
Дані про організацію (адреса, телефон, час роботи) беруться з «Яндекс.Довіднику». Ви можете додати свою компанію тут: https://sprav.yandex.ru/org/pr (натисніть на посилання «Додати нову організацію» внизу).



Далі потрібно зв'язати додану організацію з сайтом в «Яндекс.Вебмастере».


Якщо ваша комерційна діяльність потрапляє в одну з перерахованих в наведеному нижче списку категорій, то ви зможете додати додаткову інформацію і змусити «Яндекс» виводити розширені сніппети.


Обов'язково скористайтеся цією можливістю, тому що кращі з ваших конкурентів вже це роблять. Ввести потрібну інформацію вам буде запропоновано під час підключення організації до сайту в «Яндекс.Вебмастере».
Висновок

Покращувати сніппети - це важко, нудно і може вимотати всі нерви. Але висока клікабельність сниппета - це не тільки важливий фактор ранжування сайту, але і ваші живі гроші. Чим більше людей клацають по вашим сніпетів, тим вище віддача від вкладень в SEO.


Комментарии: