Як правильно "накручувати" поведінкові характеристики

Поведінковим характеристикам почали приділяти особливу увагу після весняного переходу московського "Яндекса" на новий алгоритм формування видачі, що не враховує кількість посилань ресурсів. Кожен вебмастер мав свою думку про "ідеальних" показнику відмов, глибині переглядів і часу, яку приділяють сайту, при яких пошуковик видасть сторінці гідну позицію. Але було чимало й тих, хто вирішив спробувати щастя не на біржах посилань, які втратили свою актуальність, а в агентствах по "накручують" поведінкових характеристик. Чи варто говорити, що "Яндекс" оперативно присік дії ініціативних оптимізаторів, відправивши їх ресурси в безодню пошукової видачі? Так легко алгоритми не обдурять - потрібно діяти акуратніше.

Поведінкові фактори можна розділити на дві категорії, залежно від методики їх обліку. Перша - фактори, що проявляються на сторінці пошукової видачі - кліки, руху мишкою та ін. Друга - дії користувачів на самому сайті.

Першу групу намагаються "накрутити" найактивніше, не беручи до уваги, що проти них - мільйони патернів поведінки реальних користувачів. Штучні кліки обчислюються дуже швидко і практично безпомилково, завдяки однотипним вказівкам, що видаються виконавцям. З кожним таким кліком ймовірність попадання сайту під фільтри пошукової системи зростає. "Яндекс" легко обдурити, проштовхнувши в розділ пошукових підказок потрібний запит, але в алгоритмах ранжирування йому немає потреби поспішати - там буде перевірений кожен користувач.

Єдина доступна стратегія для роботи з першою групою факторів - поліпшення уявлення ресурсу у видачі. Розширений сниппет, що потрапляє в поле зору пошукача, допоможе отримати гідні показники. Але поле зору сильно обмежена, і, якщо сайт не потрапив до нього, шанси поліпшити ці фактори прагнуть до нуля, незалежно від обсягу відданих сайту сил.

Друга група - це стандартні поведінкові фактори, що включають показник відмов, аналіз поведінки користувачів на сторінці та їх дій. Їх легко поліпшити грамотною роботою над сайтом до прийнятного рівня. Методики вдосконалення цієї групи унікальні для кожної аудиторії і виду бізнесу, є лише кілька загальних порад. Серед них - підтримка мобільних пристроїв, популярних серед ЦА браузерів і забезпечення гідного юзабіліті.

Таким чином, єдино доступна "накрутка" - це робота над поведінковими чинниками сайту, що досягається шляхом удосконалювання характеристик ресурсу. Пошуковики спочатку заявляли, що кінцева мета ранжирування - надати користувачам якісний контент, і тепер вебмастерам дійсно доведеться прислухатися до їхньої думки.

Повернутись до списку


Комментарии: