Юзабіліті сайту, або "не нашкодь"

Кажуть, що про смаки не сперечаються. Але зіткнення думок про дизайн сайту спостерігається практично на кожному кроці, незважаючи на те, що це теж суб'єктивний питання. Чи можете ви з упевненістю заявити, що ваш ресурс подобається всім? А чи можете виправити його в кращу сторону? Чи є взагалі ця "краща сторона"?

Краса і привабливість

З точки зору маркетингу суперечки про те, красивий сайт чи ні, не мають сенсу. Набагато важливіше мати відповідь на інше питання - чи привертає він людей? Найважливішим елементом сайту є його зручність, а не те, наскільки красиво він оформлений. Звичайно, не можна залишити голий каркас і сподіватися, що відвідувачі увійдуть в положення, але і йти в воронку "ідеального дизайну" не варто - функціональність перш за все.

Пам'ятайте, що краса визначається не вами, а вашою аудиторією. Щоб зробити "красиво" для неї, ви повинні точно знати, для кого ви намагаєтеся і чого вони хочуть. Є всього кілька загальних правил, які присутні в будь-якому якісному дизайні:

   - Контент знаходиться у видимій області сторінки і швидко з'являється перед очима користувача;
   - Контент супроводжується додатковою релевантною інформацією - картинками або посиланнями на пов'язані матеріал - без шкоди зручності роботи зі сторінкою;
   - Контент легко сприймається завдяки хорошим шрифтів і точно підібраним міжрядковим інтервалом.

У сучасному інтернеті хороший дизайн - це той який не заважає користувачеві, а допомагає. Бути ідеально красивим для цього не потрібно.

Точки зору

У прагненні зробити сайт зручніше і корисніше, ви можете забути, кому це потрібно. З точки зору пошукових систем не має значення, які кольори або зображення будуть використані для оформлення сайту. Якщо людям не сподобається некоректна колірна гамма, що заважає працювати з ресурсом, вони його покинуть, і пошуковик зрозуміє, що у сайту є проблеми. Задайтесь іншим питанням - наскільки користувачі схвалюють те, що схвалюєте ви?

Перетворення кнопки "зворотного дзвінка" в яскраве переливаються пляма може допомогти конверсії, але незначно. При цьому рівень задоволеності у користувачів напевно впаде - такий відволікаючий фактор неможливо ігнорувати, працюючи з сайтом. З вашої точки зору форма, що вимагає повного ПІБ та поштової адреси користувача, цілком розумна й ефективна. З точки зору більшості користувачів - навряд чи.

Міняючи що-небудь, ви повинні орієнтуватися не на свою думку, а на думку вашої аудиторії. Якщо вони співпадуть - прекрасно, якщо ні - шукайте компроміс.

Не квапте події

Маркетинг вчить, що люди оцінюють перший екран сайту, щоб вирішити, чи варто з ним взагалі працювати. Через це багато вставляють у верхню частину сторінки всю інформацію, прибирають стандартні "шапки" і заважає лого, щоб використовувати лише один екран. Але як часто користувачі дійсно щось шукають в пошуковику і при цьому лінуються прокрутити сторінку?

Розумніше розміщувати на першому екрані деяка кількість цінної інформації, яка і запросить користувача спуститися нижче, щоб ознайомитися з нею. Якщо людині дійсно потрібен контент, то йому не складе труднощів зробити одну прокрутку. Якщо ж прибрати і лого, і мінімізувати всі інші елементи сторінки заради розміщення контенту якомога вище, користувач почне замислюватися - а чи можна довіряти такому незручному, на перший погляд, ресурсу без розпізнавальних знаків?

Якщо ви даєте цінну інформацію, вона буде сприйнята від початку і до кінця, незалежно від кількості скролів. За відвідувачем, які прийшли з пошуку, ніхто не женеться - у нього є час вникнути в ситуацію.

Повернутись до списку


Комментарии: